Het verzend-vraagstuk.

Waarom betaal ik verzendkosten?

Laten we eerlijk zijn; bij de meeste webshops zitten de verzend- of vervoerskosten in de prijs van de producten verwerkt. Wij kiezen ervoor dat niet te doen en zo transparant te zijn.
Maar let op:
Onze producten zijn groot en zwaar, dus een wat grotere bestelling wordt al snel over 2 pakketten verdeeld. De vervoerskosten van dit tweede pakket, derde pakket of vierde pakket (enz) nemen wij dan voor onze rekening. Zo lijkt het ons het best en het meest service-gericht. 

Je betaalt dus altijd 1 keer verzendkosten. Bestel je veel, dan betalen wij mee. 


Maar bij welk bedrag betaal ik dan geen verzendkosten?

We zijn bij Tuinmanieren eigenwijs. We doen het net even anders dan andere webshops. Dus nogmaals: Er is GEEN bedrag waarboven je geen verzendkosten betaalt.
Je betaalt altijd 1 keer voor het vervoer van ons magazijn naar jouw deur. Maar, bestel je meer, dan moeten wij het in meerdere dozen verpakken (anders worden de vervoerders ongelukkig). Die extra dozen vervoeren, dat betalen wij. Best een goede deal, vinden we zelf.

De Tuinmanierenshop-regels bij retouren verzenden:

De particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op de aankoop van een product binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden. Tuinmanieren mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.

Na de melding dat de klant het product terug wenst te sturen, heeft de klant nogmaals 14 dagen de tijd het product daadwerkelijk te retourneren. De klant ontvangt dan binnen 14 dagen de aankoopkosten en de verzendkosten* retour.

De genoemde bedenktijd (14 dagen) gaat in op de dag nadat de klant het product heeft ontvangen.

Indien de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt zij dit binnen de bedenktermijn aan Tuinmanieren. Als de klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de klant. De kosten voor retourzending komen voor rekening van de klant. Onvoldoende gefrankeerde of ongefrankeerde zendingen worden niet door Tuinmanieren geaccepteerd. Retourzendingen waarbij het herroepingsformulier ontbreekt en de herkomst niet te herleiden valt, worden niet geaccepteerd.

Tuinmanieren kan producten uitsluiten van het herroepingsrecht, dit wordt aan de klant bij het aanbod aangegeven en nogmaals tijdig voor het sluiten van de overeenkomst. Denk hierbij aan producten met een verzegeling die toch zijn geopend.

*de verzendkosten worden gerestitueerd wanneer de gehele bestelling wordt geretourneerd. Indien een deel van de bestelling niet wordt geretourneerd, komen de verzendkosten niet voor restitutie in aanmerking.

We hopen dat het verzend-vraagstuk zo helder is.
Groetjes, Caat.